vodilna slika

Odlok o proračunu Mestne občine Novo mesto za leto 2016

datum: 21. 12. 2015

Dolenjski uradni list 15 - 2015

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - UPB2, 27/08 - odl. US, 76/08, 100/08 – odl. US, 79/09, 14/10 – odl. US, 51/10 in 84/10 – odl. US, 51/10, 84/10 odl. US, 40/12 - ZUJF), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 -UPB4, 14/13 - popr., 101/13 in 55/15 - ZFisP), Zakona za uravnoteženje javnih financ  (Uradni list RS, št. 40/12, 55/12 - skl. US, 96/12 - ZPIZ-2, 104/12 - ZIPRS1314, 105/12, 25/13 -  odl. US, 46/13 - ZIPRS1314-A, 47/13, 56/13 - ZŠtip-1, 63/13 - ZOsn-I, 63/13 -  ZJAKRS-A) in 16. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 7/13, 18/15, 21/15, DUL, št. 8/15) je Občinski svet Mestne občine Novo mesto na 11. redni seji dne 17. decembra 2015  sprejel

 

 

O D L O K

o proračunu Mestne občine Novo mesto za leto 2016

 

 

I. SPLOŠNA DOLOČBA

 

1. člen

(Vsebina odloka)

S tem odlokom se za Mestno občino Novo mesto za leto 2016 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).

 

 

II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA

PRORAČUNA

 

2. člen

(Sestava proračuna in vsebina splošnega dela proračuna)

Proračun sestavljajo splošni del, posebni del in načrt razvojnih programov. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja. Namen porabe proračuna je opredeljen s proračunskimi postavkami.

 

Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov je določen v naslednjih zneskih:

 

 

 

KONTO

OPIS

Proračun  2016
v EUR

A.   BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV

 

I.

S K U P A J    P R I H O D K I  (70+71+72+73+74+78)

52.134.019

 

  

TEKOČI PRIHODKI  (70+71)

33.109.736

70

 

DAVČNI PRIHODKI  (700+703+704+706)    

25.426.570

700

 

DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK

18.294.000

703

 

DAVKI NA PREMOŽENJE

6.740.550

704

 

DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE

392.020

706

 

DRUGI DAVKI

0

 

 

 

 

71

 

NEDAVČNI  PRIHODKI  (710+711+712+713+714)

7.683.166

710

 

UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA

4.248.819

711

 

TAKSE IN PRISTOJBINE

26.890

712

 

GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI

180.000

713

 

PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV

130.000

714

 

DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI

3.097.457

72

 

KAPITALSKI PRIHODKI  (720+721+722)

725.000

720

 

PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV

25.000

721

 

PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG

0

 

 

 

 

722

 

PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIHSREDSTEV

700.000

73

  

PREJETE DONACIJE  (730+731)

40.000

730

 

PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV

40.000

731

 

PREJETE DONACIJE IZ TUJINE

0

 

 

 

 

74

  

TRANSFERNI PRIHODKI  (740+741)  

18.259.283

740

 

TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ

3.429.645

741

 

PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE

14.829.638

78

  

PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE  (786+787)

0

786

 

OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE

0

 

 

 

 

787

 

PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ

0

 

 

 

 

 

II.

S K U P A J    O D H O D K I  (40+41+42+43)

54.351.019

40

 

TEKOČI ODHODKI  (400+401+402+403+409)

10.767.414

400

 

PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM

2.523.974

401

 

PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST

392.296

402

 

IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE

7.206.144

403

 

PLAČILA DOMAČIH OBRESTI

280.000

409

 

REZERVE

365.000

41

 

TEKOČI TRANSFERI  (410+411+412+413)

14.759.701

410

 

SUBVENCIJE

803.000

411

 

TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM

7.245.113

412

 

TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM

1.709.902

KONTO

OPIS

Proračun  2016
v EUR

 

 

 

 

413

 

DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI

5.001.686

414

 

TEKOČI TRANSFERI V TUJINO

0

 

 

 

 

42

   

INVESTICIJSKI ODHODKI  (420)

28.516.174

420

 

NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV

28.516.174

43

 

INVESTICIJSKI TRANSFERI  (431+432)

307.730

431

 

INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ.OSEBAM

12.000

432

 

INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM

295.730

 

III.

PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I. - II.)

-2.217.000

B.   RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB

 

75

IV.

PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV  (750+751+752)

0

750

 

PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL

0

 

 

 

 

751

 

PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV

0

 

 

 

 

752

 

KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE

0

 

 

 

 

44

V.

DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV  (440+441)

3.000

440

 

DANA POSOJILA

0

 

 

 

 

441

 

POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV IN FINANČNIH NALOŽB

3.000

 

VI.

PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV  (IV. - V.)

-3.000

C.   R A Č U N   F I N A N C I R A N J A

 

50

VII.

ZADOLŽEVANJE  (500)

4.300.000

500

 

DOMAČE ZADOLŽEVANJE

4.300.000

55

VIII.

ODPLAČILA  DOLGA  (550)

2.080.000

550

 

ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA

2.080.000

 

IX.

POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.) = (I.+IV.+VII.) - (II.+V.+VIII.)

0

 

X.

NETO ZADOLŽEVANJE  (VII. - VIII.)

2.220.000

 

XI.

NETO FINANCIRANJE  (VI.+X.-IX.)

2.217.000

 

 

STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA

0

 

 

Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na posamezna področja proračunske porabe. Posamezno področje proračunske porabe je razdeljeno na glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.

 

Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov sta sestavni del odloka in se objavita na spletni strani Mestne občine Novo mesto.

Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.

III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA

 

3. člen

(Izvrševanje proračuna)

Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke - podkonta.

 

4. člen

(Prerazporejanje pravic porabe)

Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.

 

O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunskega uporabnika oziroma med podprogrami v okviru glavnih programov na predlog vodje notranje organizacijske enote ob predhodnem soglasju Urada za finance in splošne zadeve odloča župan v višini 20 %. Župan lahko v finančnem načrtu občinske uprave brez omejitev prerazporeja pravice porabe v okviru istega programa.

Znotraj proračunske postavke med konti in podkonti lahko Urad za finance in splošne zadeve prerazporeja samostojno in brez omejitev.

Župan lahko v finančnem načrtu občinske uprave prerazporeja pravice splošne proračunske rezervacije (zmanjšanje ali povečanje) brez omejitev.

O prerazporeditvah, ki presegajo 20% lahko odloča župan, vendar mora o tem obvestiti občinski svet.  

Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v obdobju januar – junij in z zaključnim računom proračuna, poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.

 

5. člen

(Začasno zadržanje izvrševanja proračuna)

Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna, lahko župan uvede ukrepe začasnega zadržanja izvrševanja proračuna v skladu s 40. členom Zakona o javnih financah.

 

6. člen

(Namenski prihodki in odhodki proračuna)

Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF tudi naslednji prihodki:

  • lastni prihodki krajevnih skupnosti, krajevni samoprispevek, vrnjena sredstva vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje;
  • prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 - s spremembami in dopolnitvami), ki se uporabijo za namen, določen v navedenem zakonu;
  • prihodki turistične takse na osnovi Odloka o turistični taksi v Mestni občini Novo mesto (Uradni list RS, št. 78/98 - s spremembami), ki se uporabijo za namen, določen v navedenem odloku;
  • prejeta sredstva iz drugih javnofinančnih institucij, prejeta sredstva iz državnega proračuna, iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije za sofinanciranje investicij in drugih projektov, ki se uporabijo za namen, določen v pogodbi;
  • prihodki iz naslova koncesijskih dajatev od posebnih iger na srečo
  • prihodki od podeljenih koncesij za izkoriščanje gozdov
  • pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest 

 

Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prihodek, ki zahteva sorazmeren namenski odhodek in v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prihodkov poveča obseg odhodkov finančnega načrta neposrednega uporabnika in proračun.

Če so namenski prihodki v proračun vplačani v nižjem obsegu, kot je izkazano v proračunu, lahko uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih sredstev.

Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v tekočem letu, se prenesejo v proračun za naslednje leto in se porabijo za namene oziroma projekte, za katere so opredeljena.

 

7. člen

(Splošna proračunska rezervacija)

V proračunu se zagotavljajo sredstva splošne proračunske rezervacije, ki ne smejo presegati 2 % prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov, in se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva. O uporabi teh sredstev odloča župan.

 

8. člen

(Proračunska rezerva)

V proračunu se zagotavljajo sredstva proračunske rezerve največ do višine 1,5 % prejemkov proračuna. O uporabi sredstev rezerv odloča župan in o tem obvešča občinski svet.

 

9. člen

(Enkratne dotacije)

Župan lahko v okviru proračunskih postavk 01 016 015 Pokroviteljstva in 01 016 016 Dogodki – organizacija in sodelovanje odloča o enkratni odobritvi sredstev organizacijam, društvom ter pravnim osebam in fizičnim osebam. Skupni znesek odobrenih sredstev posameznemu prejemniku ne sme presegati 700 EUR in ne more biti odobren za namen, za katerega je prejemnik prejel oziroma prejema sredstva iz proračuna tekočega leta.

 

  1. člen

(Največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)

Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.

Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere, ne sme presegati v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika:

► v letu 2017  60  % navedenih pravic porabe in

► v letu 2018  40  % navedenih pravic porabe.

 

Glede na drugi odstavek tega člena lahko neposredni uporabnik prevzema obveznosti v prihodnjih letih samo, če ima za te namene načrtovane odhodke v veljavnem načrtu razvojnih programov.

 

Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti  za pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov ter koncesijske pogodbe.

 

Ne glede na določbe prvega, drugega in tretjega odstavka tega člena lahko neposredni proračunski uporabnik prevzema obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz predpristopnih pomoči, popristopnih pomoči, namenskih sredstev Evropske unije, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe.

 

O prevzemanju obveznosti po pogodbah o zakupu ali najemu, ki jih sklepajo neposredni uporabniki občinskega proračuna in pri katerih lastninska pravica preide ali lahko preide z najemodajalca na najemnika, morajo le-ti pred prevzemom navedenih obveznosti pridobiti soglasje ministrstva, pristojnega za finance.

 

Ne glede na prejšnji odstavek neposredni uporabnik odloča o prevzemanju obveznosti zaradi sprememb določb pogodbe o zakupu ali najemu, ki nimajo finančnih posledic, ali sprememb, ki so posledice tečajnih razlik.

 

11. člen

(Spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)

Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.

 

Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitve projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.

 

Neposredni uporabnik mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti načrt razvojnih programov z veljavnim proračunom. Neusklajenost med veljavnim proračunom in veljavnim načrtom razvojnih programov je dopustna le v delih, kjer se projekti financirajo z namenskimi prejemki.

 

Po preteku roka iz prejšnjega odstavka o spremembi vrednosti veljavnih projektov v načrtu razvojnih programov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča župan. Občinski svet odloča o uvrstitvi projektov v veljavni načrt razvojnih programov in o spremembi vrednosti projektov nad 20  % izhodiščne vrednosti projektov in je izhodiščna vrednost višja od 100.000 EUR.

 

Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.

 

Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve Občinskega sveta Mestne občine Novo mesto.

 

 

IV. POSEBNOSTI RAVNANJA S STVARNIM  IN FINANČNIM  PREMOŽENJEM OBČINE

 

12. člen

(Odpis dolgov)

Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2016 odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga dolžnikom do občine, in sicer največ do skupne višine 1.000 EUR vseh dolgov v posameznem letu in če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi neunovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatve ni mogoče izterjati. Dolžniku, ki mu je bil dolg že odpisan v preteklem letu, v tekočem letu ni možno ponovno odpisati dolga.

 

V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA

 

13. člen

(Obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)

V letu 2016 se občina lahko zadolži do višine 4.300.000 EUR za financiranje investicij, predvidenih v občinskem proračunu.

Zadolžitev iz prejšnjega odstavka tega člena se šteje v obseg zadolževanja.

 

Za sredstva sofinanciranja investicije iz proračuna Evropske unije se občina lahko zadolži največ do višine odobrenih sredstev in največ za obdobje do prejema teh sredstev.

Zadolžitev iz prejšnjega odstavka tega člena se ne šteje v obseg zadolževanja občine.

 

Mestna občina Novo mesto za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je, ter pravnih oseb, v katerih ima odločujoč vpliv na upravljanje, v letu 2016 ne bo izdajala poroštev.

 

Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina, ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje, se v letu 2016 dolgoročno ne smejo zadolževati in ne smejo izdajati poroštev.

 

14. člen

(Začasno financiranje v letu 2016)

V obdobju začasnega financiranja Mestne občine Novo mesto v letu 2016, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.

 

15. člen

(Uveljavitev odloka)

Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Dolenjskem uradnem listu, uporabljati se začne 1. 1. 2016.

 

Številka: 4120-6/2015

Novo mesto, dne 17. 12. 2015

                                                                                                                 

Župan

Mestne občine Novo mesto

Gregor Macedoni, l. r.

nazaj