vodilna slika

Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.

Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.

Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.

Poročilo o stanju pripravljenosti obrtno poslovnih con v MO NM


Datum: 05. 07. 2016
Urad: Urad za razvoj in prostor
Svetniška skupina: DeSUS - Demokratična stranka upokojencev Slovenije
Svetnik: Mag. Adolf Zupan

Pobuda

Pobuda, da se za Odbor za gospodarstvo ali celoten Občinski svet pripravi poročilo o stanju pripravljenosti obrtno – poslovnih con do nivoja, da je v primeru prihoda zanimivega investitorja za našo občino temu možno v zelo kratkem času prodati prostor za novo investicijo (kolikšen je povprečni čas od najave interesa do predaje oz. prodaje opremljenega zemljišča ).

Pobuda, da se po vzoru Občine Brežice in drugih občin v Sloveniji pri nakupih opremljenih zemljišč predvidi pomoč (ta občina namenja v letu 2016 100.000 eur pod določenimi pogoji).

 

Odgovor

 

Podatki o pripravljenosti obrtno poslovnih con po sprejetih prostorsko izvedbenih aktih so pomembni tako za investitorje, ki iščejo primerne lokacije za razvoj gospodarstva v Mestni občini Novo mesto, kot tudi za izvajanje nalog in zagotavljanje potrebnih proračunskih sredstev za izvedbo načrtovane komunalne opreme.

Mestna občina Novo mesto s podatki o stanju pripravljenosti obrtno-poslovnih con seznanja zainteresirane investitorje, ki se s tem namenom zglasijo na Uradu za prostor in razvoj. Hkrati pa tudi občina vabi lastnike tangiranih zemljišč in zainteresirane investitorje k sodelovanju pri izvedbi projektov v povezavi z možnostjo kandidiranja na razpisih za pridobitev sredstev za sofinanciranje komunalnega opremljanja teh con.

Zato je pobudi v zvezi s poročilom o stanju pripravljenosti obrtno-poslovnih con možno ugoditi, medtem ko je glede pobude, ki se nanaša na prodajo prostora za novo lokacijo in vprašanje o povprečnem času od najave investitorja do predaje oziroma prodaje opremljenega zemljišča, potrebno podati določena pojasnila.

V obdobju zadnjih desetih let so lastniki zemljišč večinoma investitorji, ki so kupili zemljišča in dali pobudo za pripravo in sprejem prostorsko-izvedbenega akta, komunalna oprema teh območij pa se nato lahko izvaja s strani občine ali s strani investitorjev in lastnikov zemljišč v teh conah. V praksi se glede na spremembe v zakonodaji pojavljajo zelo različni primeri, zato je na vprašanje o povprečnem času od najave investitorja do prodaje oz. predaje opremljenega zemljišča sicer možno odgovoriti, vendar se primeri med seboj zelo razlikujejo. Kot primer lahko navedemo zazidljiva zemljišča v lasti MONM in nekdanjega podjetja IMOS, d.d. na območju ZN Podbreznik v delu tehnološkega parka, ki so komunalno opremljena že od leta 2005, za katera se je zanimalo kar nekaj investitorjev, pa še do danes niso prodana. Enako velja tudi za komunalno opremljena zemljišča na tem območju v lasti privatnih investitorjev. V času, ko je občina lahko pridobila lastništvo na zemljiščih na območju celotnega prostorsko izvedbenega akta, je od komunalne opreme lokacij za gradnjo, do prodaje vseh zemljišč, minilo od 5 do 15 let. Ta čas pa je bil med drugim odvisen tudi od velikosti obrtne cone in števila komunalno opremljenih lokacij, primernosti lokacij glede na potrebe investitorjev in takratno gospodarsko situacijo. Podobno velja tudi v današnjem času, le da občina na prodajo in nakup zemljišč, ki so v privatni lasti, nima več neposrednega vpliva. V primeru, ko gre za sočasen interes občine in investitorjev pa se projekti  lahko realizirajo tudi v obdobju, ki je krajše od petih let.

Dejstvo je, da je pripravljenost obrtno-poslovnih con odvisna predvsem od finančnih sredstev, ki jih je možno zagotoviti za ta namen in prioritet občine na področju investicij, kakor tudi od sočasnega interesa investitorjev za pozidavo v določeni coni. V kolikor tega ni, pa je tako s strani občine, kot s strani posameznih investitorjev težko zagotavljati sredstva za izvedbo potrebne komunalne opreme in komunalno opremljenih zemljišč za gradnjo na območju obrtno poslovnih con.

Prav tako je mogoče ugoditi tudi pobudi, da se pri nakupu opremljenih zemljišč investitorjem pod določenimi pogoji nameni finančna pomoč, vendar je za to predhodno potrebno zagotoviti določena proračunska sredstva in nato izvesti javni razpis s pogoji in kriteriji za kandidiranje na razpisana sredstva.

V nadaljevanju je pripravljen kratek pregled pripravljenosti posameznih obrtno-poslovnih conah na območju MONM, več podatkov o posameznih conah pa je razvidnih tudi iz priloge z grafičnim prikazom con in komunalne opremljenosti.

Na območju MONM  so naslednje obrtno- poslovne cone:

  • Poslovna cona Podbreznik - Tehnološki park Podbreznik,
  • Nadomestna gospodarska cona ob Straški cesti,
  • Gospodarska cona Na Brezovici,
  • Poslovno – industrijske cone Cikava,
  • Poslovno-storitvena cona Mačkovec – 1, EUP (NM/12-OPP-b in NM/12-OPPN-g) in
  • Obrtno-industrijska cona Livada.
  • Glede komunalne opremljenosti navedenih con pa lahko posredujemo naslednje podatke:

    - Poslovno cono Podbreznik - Tehnološki park Podbreznik, je MONM komunalno opremila v letu 2005. Obsega 11 lokacij, od katerih je delno realizirana le pozidava na štirih lokacijah.  Zemljišča so večinoma v lasti podjetja Imos v stečaju, deloma pa tudi v privatnih lasti in v lasti MONM;

    - v nadomestni gospodarski coni ob Straški cesti je bila na podlagi sklenjene pogodbe o opremljanju med MONM in podjetjem Avtotranspori Kastelec s.p. v letu 2015 izvedena 1. etapa komunalne opreme v skladu z določili OPPN NGC ob Straški cesti. Druga etapa komunalne opreme še ni izvedena, medtem ko je projektna dokumentacija že izdelana;

    - na območju OPPN Gospodarska cona na Brezovici je bil v letu 2013 od načrtovane komunalne opreme izveden le del ceste z oznako BG v ureditveni enoti UE3. S tem namenom je bila sklenjena pogodba o opremljanju s podjetjem ZNASS d.o.o. , ki še ni v celoti realizirana. Preostala komunalna oprema, ki se nanaša na načrtovano prometno, vodovodno in kanalizacijsko omrežje še ni izvedena in je trenutno v fazi projektiranja.

    Ker za pozidavo na navedenem območju obstaja velik interes, je bilo opravljenih že več razgovorov s potencialnimi investitorji;

    - območje Cikava sever je že urejeno in skoraj v celoti pozidano ter je namenjeno predvsem malemu gospodarstvu. Za območje Cikave jug pa so bili v zvezi s komunalno opremo že izdelani idejni projekti in opravljenih več razgovorov z zainteresiranimi investitorji za fazno izvedbo komunalne opreme. Vendar pri tem hkrati obstaja tudi veliko nasprotovanje krajanov KS Mali Slatnik in določenih lastnikov, od katerih je potrebno odkupiti zemljišča za razširitev obstoječe ceste;

    - načrtovana komunalna oprema z OLN PSC Mačkovec-1 je izvedena le na območju ureditvene enote NM/12- OPPN–b (Qulandija). Na območju NM /12- OPPN-g  komunalna oprema še ni realizirana in je med drugim vezana tudi na izvedbo prometnega omrežja na navedenem območju po sprejetem državnem prostorskem načrtu in rešitev problema odvodnjavanja meteornih voda.

    - na območju UN Livada je bilo v zvezi z izvedbo načrtovane komunalne opreme odkupljenih že večino zemljišč, po katerih je načrtovana nova prometna ureditev, trenutno pa je v izdelavi novelacija projektne dokumentacije.

    Več podatkov o posameznih conah bo razvidnih iz poročila o stanju pripravljenosti obrtno-poslovnih con.

     

    Pripravila:

    Darja PLANTAN

    Podsekretarka za komunalni prispevek in nadomstilo

     

    Dr. Iztok KOVAČIČ                                                                               dr. Vida ČADONIČ ŠPELIČ

    Vodja Urada za prostor in razvoj                                                        Direktorica Občinske uprave  

     

     

     

    Priloga: pregled podatkov o posameznih conah z grafičnim prikazom                

     

     

     

    Priponka k odgovoru

    Nazaj na seznam