Uroš Weinberger, Cluster Dome, 2023, oil on canvas, 200 x 320 cm

Uroš Weinberger: NEOANTROMI

of 2023-12-12 to 2024-01-25, 19:00

Location: Galerija EQURNA, Gregorčičeva 3, 1000 Ljubljana

Organiser: Galerija EQURNA

Uroš Weinberger
 
NEOANTROMI
 

Vljudno vabljeni na otvoritev razstave Uroša Weinbergerja,

NEOANTROMI v Galeriji EQURNA v Ljubljani, 

v torek, 12. decembra 2023, ob 19h.

 

 
 
 
 

Weinbergerjeve slike: Življenje pod kupolami

Definicije

Antromi so antropogeni biomi, naravna okolja ali habitati, ki jih človek preoblikuje po svoji potrebi. Z vplivi industrijske revolucije se je začelo okolje pospešeno preoblikovati, po letu 2000 je antromov že več kot biomov. Antromi vključujejo strnjena naselja (mesta in mešana naselja), vasi, obdelovalne površine, pašnike ter polnaravna zemljišča in notranje prostore. (Wikipedia)

»Sam bi dodal še dva nova antroma, ki nista fizične narave in ju posledično biologija ne obravnava. To sta prostor zunaj fizičnih zaznav in virtualna realnost. Tu vidim nadaljevanje procesa z gradnjo terarijev ter herbarijev za proizvodnjo hrane in raznih megastruktur kot mikrobivalna okolja človeka (možni prenos v vesolje). Od tod slike s temi strukturami, Terrarium, Plantasia … Taka okolja sem poimenoval Neoantromi, torej neo – nov, antrom – umetni ekosistem, se pravi, novi umetni ekosistemi.« (Uroš Weinberger)

Podobe

Lokacija

Slikar lahko izgradi svoj svet iz delcev, ki pripadajo različnim ravnem bivanja (življenje na Zemlji, v vesolju in astralnem onostranstvu), upodobi stvari, ki veljajo za težko upodobljive ali celo nevidne, se premika v času in prostoru v vse smeri in v takšnem megaprostoru preoblikuje staro in naseli novo življenje.

Za Weinbergerja je idealna predpodoba/prispodoba geodezična kupola, najlažja in istočasno najtrdnejša, najmočnejša kdajkoli izmišljena struktura. Konstruiral jo je ameriški vizionar, izumitelj, filozof Buckminster Fuller. Oblikovana je po principih samozadostnosti, saj kupola nima temeljev, narejena pa je iz trikotnih, pentagonalnih in heksagonalnih oblik. V njej odmeva osnovna geometrija vesolja – sveta geometrija. V njeni obliki je zajeto vse – od male molekularne strukture do relacij med zvezdami. Brez kakršnekoli notranje podpore lahko prekrije prostor, večji od katerekoli druge konstrukcije takšne vrste. Če se bomo kdaj preselili na druge planete, je ta struktura najprimernejša notranjost za preživetvene tehnologije v krutih pogojih vesoljskega domovanja. Ker pa radikalno uničujemo Zemljo, je to obenem idealni model za ohranjanje življenja in biodiverzitete po apokalipsi – zadnja in edina možna naselbina v zemeljskem antropocenu. Praviloma se vse slike dogajajo v takšni umetelni notranjosti, njena velikost se spreminja, razteza in je neomejena. Na njenem ogromnem oboku se porajajo prividi in liki, pojavi in gibanja, ki z naravno atmosfero nimajo nič skupnega. (slika Cluster Dome)

Habitati

Pod kupolo pa se odvija življenje, ki ga ne motijo človeški spori in spopadi. Figure v skafandrih in kombinezonih domujejo v »rajskih okoljih« med palmami in eksotičnimi rastlinami, še »Eva« ve, da tu ni kač. Pridno se ukvarjajo z rastlinami, veliki zimski vrt jih polno zaposluje, le hranilnih rastlin ni videti ali prepoznati: hrani človečnjake v kupolah nevidna »prana«, pojem in beseda iz sanskrta, ki predstavlja v hinduizmu prvotno energijo živih bitij in vesolja?

Te postave niso subjekti, nihče ni »Jaz«, rodile so se v predstavah postapokaliptične digitalne imažerije in tja tudi spadajo. Niso telesa, le figure v specializirani vesoljski opravi, njihovi gibi so splošni, tu ni nikakršne individualnosti, zares smo v antropocenu. Občasno je njihovo delovanje arhaično: skupina reševalcev se z gumenjakom prebija skozi fotonski/meteorski dež, vesoljec poskuša priti v Modri raj, takšnih zgodb je v teh slikah vse polno in le avtor ve, od kod so in kaj pomenijo. Rajski svet pa morda le ima skrito napako: nima izhoda. Tu nastopijo ezoterične sile, ki dvigajo skafandre v druga časovno-prostorska okolja (astralni neoantrom), vendar brez skrivnosti, ritualov in čarovnij. Odhod v neki drugi svet je zadeva transporta, obsmrtni doživljaj, ki je skoraj dramatična umetelna krajina, si od daleč ogleduje Marsovček in kremži lobanjo v čudaški pozornosti: saj tu ni Smrti, astralna obnebja so večna; samo pot do njih vodi iz interiernega habitata v globoko predstavnost, kjer ni med vesoljem in (človeškim) bitjem nobene meje. Tu utegnejo nastati mizanscene, zgodbe, videnja, ki so lastna samo »intimi« astralnega neoantroma.

Metoda

Slikar si pri delu prisvaja »različna orodja in ikonografijo iz znanosti, popularne kulture, množičnih medijev ter kolektivnih praks«, ki ozaveščajo in razvijajo preživetvene strategije in dokazujejo moč človeške domišljije in očaranosti nad negativnimi apokaliptičnimi scenariji. Slika se spreminja v medijsko površino, ki jo obvladujejo glitchi, trenutne ali podaljšane zamrznitve gibanja, ki ustvarjajo mozaične, statične ploskve in vzorce, in veljajo za splošen kliše v medijski izraznosti. Glitch torej ni nekaj medijsko »nezavednega«, temveč prej pričakovana ali napovedujoča cezura v kontinuiranem narativu. Naslikani glitch ni kopija, temveč simulaker z lastno pojavnostjo in dejavnostjo. Od tu se ponuja slikarju pot v predstavna območja, ki zapuščajo medijske in tehnološke klišeje in vodijo v poosebljeno »notranjost« navidez površnih, naglih in spektakelskih prizorov današnje kolektivne digitalne ikonosfere.

 

Doc.mag. Uroš Weinberger je diplomiral (2003) in magistriral iz slikarstva (2005) na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, leta 2020 pa je tam prejel izvolitev v naziv docent za področje slikarstvo. Leta 2001 je prejel študentsko Prešernovo nagrado, leta 2018 priznanje za pomembna umetniška dela Univerze v Ljubljani, leta 2022 pa Trdinovo nagrado Mestne občine Novo mesto za pomembne trajne uspehe na področju likovne umetnosti. Umetniške rezidence: Akademija za likovno umetnost v Sofiji, Bolgarija (2002); Ministrstvo za kulturo RS v Berlinu, Nemčija (2009); Schafhof - Europäisches Künstlerhaus Oberbayern, Freising, Nemčija (2013). Kontinuirano razstavlja v slovenskih in mednarodnih galerijskih prostorih, njegova likovna dela so vključena v zasebnih in javnih zbirkah. Živi in ustvarja kot samostojni vizualni umetnik.

Samostojne razstave (izbor)
2023
Blurred Havens, Galerie Sechzig, Feldkirch, Avstrija

2022
Habitat, Galerija Krško, Krško
Metaverse, Hiša kulture v Pivki, Pivka
Projectories, KiBela, Prostor za vizualno in intermedijsko umetnost, MMC Kibla, Maribor

2021
Projectories, Galerija mesta Ptuj, Ptuj
Projectories, Mestna galerija Nova Gorica, Nova Gorica

2020
Projectories, Galerie Sechzig, Feldkirch, Avstrija
Visions, Waldhaus Contemporary, Flims, Švica

2018
False Horizons, Âme Nue, Hamburg, Nemčija

2017
Oase des Wusts, Kunsthalle Ravensburg, Ravensburg, Nemčija

2016
Danube Dialogues 2016, Galerija Bel Art, Novi Sad, Republika Srbija
Seven Sisters, KiBela, Prostor za vizualno in intermedijsko umetnost, MMC Kibla, Maribor

2015
Slike in risbe, Galerija Murska Sobota, Murska Sobota

2014
Malerei und Zeichnung, K12ǀGalerie für Gegenwartskunst, Bregenz, Avstrija
Kϋnstler aus Slowenien stellen sich vor, Museum fϋr Abgϋsse Klassicher Bildwerke Mϋnchen, Mϋnchen, Nemčija

2013
Displaced world, deplasiran svet., Umetnostna galerija Maribor, Maribor
Displaced world, deplasiran svet., Galerija sodobne umetnosti Celje, Celje
Displaced world, deplasiran svet., Mestna galerija Nova Gorica, Nova Gorica

2012
Odabranovi radovi 2008-2012, Galerija Zlati Ajngel, Varaždin, Hrvaška
Displaced world, deplasiran svet., Lamutov likovni salon, Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki

2011
Paintings, Galleria A+A, Benetke, Italija
Info vs. Info, Galerija EQURNA, Ljubljana

2010
Control-Delete, Mestna galerija Piran, Obalne galerije Piran, Piran

Skupinske razstave (izbor)

2023
Figuralika. Izbrani primeri iz slovenske umetnosti, Cukrarna, Ljubljana

2022
Meantime / Paintings only, Galerija EQURNA, Ljubljana

2021
Živimo v vznemirljivih časih, Evropski parlament, Bruselj, Belgija
 

2020
Zeleni rez, Galerija EQURNA, Ljubljana
Transgresije: prostor, meja, rob, Mestna galerija Nova Gorica, Nova Gorica

2019
Čas brez nedolžnosti. Novejše slikarstvo v Sloveniji, Moderna galerija, Ljubljana

2018
Goodbye Blue Sky, Âme Nue, Hamburg, Nemčija
ANTHROPOCENE, Ann Street Gallery, Newburgh, New York, ZDA
FUTUROLOGIJA – Kaj lahko umetnost jutri naredi za VAS?, Mestna galerija Nova Gorica, Nova Gorica

2017
Kunstmarkt 2017, Kunsthalle Ravensburg, Ravensburg, Nemčija
MIG 21, migracijsko interdisciplinarno gibanje, mednarodna umetniška razstava na temo migracij, Muzej savremene umetnosti Vojvodine, Novi Sad, Republika Srbija
AFTER HIROSHIMA – The unexplored imaginaries of the atomic bombing, The B#S Gallery, Treviso, Italija

2016
NordArt 2016, Kunstwerk Carlshütte, Büdelsdorf, Nemčija
MIG 21, migracijsko interdisciplinarno gibanje, mednarodna umetniška razstava na temo migracij, KIBLA PORTAL, Maribor

2015
EQURNA POP!, Galerija EQURNA, Ljubljana
Gorjupova zbirka, Gorjupova galerija, Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki

2014
12 prostorov / 12 Spaces / 12 Räume, Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec
Kunst macht frei, Galerija EQURNA, Ljubljana

2013
Made in Us, Galerija Vžigalica, Muzej in galerije mesta Ljubljane, Ljubljana
Transfer > Slowenien, Europäisches Künstlerhaus Oberbayern – Schafhof, Freising,  Nemčija
Trans.Form 4, Kϋnstlerhaus Klagenfurt, Celovec, Avstrija

2012
Bienalna razstava Pogled na likovno umetnost Slovenije 6: Jaz, tukaj, zdaj (Mestna galerija Nova Gorica; Galerija Velenje; Galerija sodobne umetnosti Celje; Galerija Loža, Obalne galerije Piran)
31. slikarski teden, Galerija Gorše, Suetschach, Feistritz im Rosental, Avstrija
Lepo slikarstvo je za nami, Maribor 2012 Evropska prestolnica kulture, Umetnostna galerija Maribor, Maribor

2011
Figuralno, figurabilno, figurativno, Prostor za sodobno umetnost Monfort, Obalne galerije Piran, Portorož
Bienalna razstava Pogled na likovno umetnost Slovenije 6: Jaz, tukaj, zdaj (Lamutov likovni salon, Galerija Božidar Jakac; Gorenjski muzej Kranj; Galerija Murska Sobota; Koroška galerija likovnih umetnosti)
16/16 Okus po slikarstvu, Galerija EQURNA, Ljubljana

2010
Zeit fϋhlen – Zeit leben, Kϋnstlerhaus Graz, Universalmuseum Joanneum, Gradec, Avstrija
2010 International Fine Art Collection (The V & A Waterfront, Cape Town; Melrose Arch, Johannesburg; Kizo Art Gallery, Durban, Republika Južna Afrika; Galerie in Berlin KG Harald Osinski, Berlin, Nemčija)
Slike z razstave, Galerija EQURNA, Ljubljana

Dela v zbirkah

Moderna galerija, Ljubljana
Koroška galerija likovnih umetnosti
Mestna galerija Nova Gorica
Galerija Božidar Jakac
Ministrstvo RS za zunanje zadeve
Generali galerija – zbirka umetniških del
Ministrstvo RS za javno upravo
Imago Mundi – Luciano Benetton Collection, Italija
Dolenjski muzej
Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Ljubljana
Galerie Gorše, Avstrija
Občina Divača
Zbirka JGZ Brdo
Zbirka mednarodne likovne kolonije Izlake-Zagorje
Hiša kulture Pivka
Zbirka Ex-tempore Ptuj, Mestna občina Ptuj
Poslednji muzej sodobne umetnosti – Logje
Občina Domžale

Razstavo sta podprli Mestna občina Novo mesto in Mestna občina Ljubljana.

back
<nov december 2023 jan>
mo tu we th fr sa su
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

show all events