V Novem mestu kulturno-gastronomski abonma POLNA ŽLICA KULTURE

datum: 19. 06. 2021

Kulturni abonma zgodovinskih mest za 20 skupnih let Združenja zgodovinskih mest Slovenije povezuje 20 izjemnih kulturnih dogodkov, mest članic, med katerimi je tudi Novo mesto. V kulturni abonma so dodali še vrhunsko kulinarično ponudbo, kajti gastronomija je bila in je del identitete zgodovinskih mest. Nakup abonmaja je mogoče opraviti prek spletne strani Kulturnega centra Janeza Trdine, Zgodovinskih združenj mest Slovenije ali na blagajni Kulturnega centra Janeza Trdine.

Kot je povedala generalna sekretarka Združenja zgodovinskih mest Slovenije MATEJA HAFNER DOLENC, ima kulturni abonma dva pomena in dve vlogi: z njim obeležujejo 20. obletnico Združenja zgodovinskih mest Slovenije, ki je bilo ustanovljeno na pobudo treh županov Pirana, Ptuja in Škofje Loke junija 2001. Tako je kulturni abonma nastal z namenom praznovanja, vendar ne bodo praznovali le en dan, ampak vse leto. »Začnemo avgusta 2021 in zaključimo avgusta 2022, v vsakem od mest članic Združenja: Brežicah, Celju, Idriji, Jesenicah, Kamniku, Kopru, Kostanjevici na Krki, Kranju, Metliki, Novem mestu, Piranu, Ptuju, Radovljici, Slovenj Gradcu, Slovenskih Konjicah, Šentjurju, Škofji Loki, Tržiču in Žužemberku. Druga ideja nastanka kulturnega abonmaja pa je pokazati, kako raznolika, pisana, živa kultura deluje, ustvarja in bogati zgodovinska mesta in vsako od mest je kulturni spomenik z bogato kulturno dediščino. Mnoga gledališča, muzeji skoraj v vsakem mestu, številne galerije, knjižnice, glasbeno-plesni dogodki, ki bogatijo življenje naših mest, smo povezali in kot  bisere nanizali v ogrlico kulture zgodovinskih mest. In nastal je kulturni abonma zgodovinskih mest za 20 skupnih let, ki ga povezuje 20 izjemnih kulturnih dogodkov, mest članic«, je še dodala in poudarila tudi pomen sodelovanja s Slovensko turistično organizacijo,  ki je Združenju zaupala v upravljanje enega nosilnih produktov slovenskega turizma Mesta in kultura. Tudi s to mislijo so v kulturni abonma dodali vrhunsko kulinarično ponudbo, kajti gastronomija je bila in je del identitete zgodovinskih mest.

Tudi BARBARA ZMRZLIKAR, vodja Sektorja za razvoj, inovacije in evropske projekte​ na Slovenski turistični organizaciji, je poudarila pomen sodelovanja z Združenjem. »Slovenska turistična organizacija je za leti 2018 in 2019 kulturo opredelila za nosilno temo slovenskega turizma. V ta namen je bil pripravljen Operativni načrt trženja kulturnega turizma Slovenije. V letih 2020 in 2021 je nosilna tema gastronomija. Zato veseli, da prav letos, ko je Slovenija nosilka naziva Evropska gastronomska regija 2021, dobivamo nov produkt, ki povezuje kulturo in gastronomijo v obliki vsebinsko bogato zasnovanega abonmaja. Produkt prihaja v pravem času, ob sproščanju ukrepov in ponovnem zagonu turizma, in daje dodaten motiv za odkrivanje ponudbe zgodovinskih mest Slovenije. Na STO tudi letos posebno pozornost namenjamo domačim gostom, ki jih k odkrivanju Slovenije spodbujamo v sodelovanju s številnimi partnerji v okviru kampanje Zdaj je čas. Moja Slovenija. Prepričana sem, da jih bo abonma nagovoril na način, da pri raziskovanju Slovenije zavijejo z uhojenih poti in se prepustijo skrbno izbranim doživetjem«, je povedala Zmrzlikarjeva.

202828812_130568012433216_7606966740927077268_n

Kako je k oblikovanju kulturno-gastronomskega abonmaja pristopil Zavod Novo mesto? »Sodelujemo z dvema avtorskima vsebinama lastne produkcije, gostimo dve produkciji od drugod ter vršimo prodajo abonmajev in gastronomskih doživetij tako preko spleta kot na blagajni Kulturnega centra Janeza Trdine v Novem mestu. Prodaja je zasnovana kot košarica, kjer lahko kupci izbirajo posamezne pakete kulturnih doživetij, zraven pa dodajajo gastronomska doživetja. Pri tem so z izbiro večih kombinacij paketov deležni posebnih popustov. Verjamemo v uspeh skupne akcije, je povedal direktor Zavoda Novo mesto ALEŠ MAKOVAC.

Podporo in povezavo med zgodovinskimi  mesti, ki predstavljajo najboljšo kulturno dediščino, ter kulturnimi ustanovami in turizmom, je pozdravila tudi v. d. generalnega direktorja Direktorata za kulturno dediščino na Ministrstvu za kulturo DR. JELKA PIRKOVIČ.

JURE TOMIČ, chef iz Ošterije Debeluh iz Brežic, pa je poudaril, da je vesel, da lahko panoge, kot so turizem, kultura in gostinstvo, ki so bile med epidemijo najbolj prizadete, ponovno zaživijo in se povežejo.

Povežite potepe po mestih z obiskom muzejev in galerij, razstav in najrazličnejših prireditev. Združite obisk mesta s spoznavanjem njegovih okusov. Izberite kulturno-gastronomski abonma, ki naj vam običajen dan ali večer spremeni v doživetje, polno kulturnih spoznanj!

nazaj