Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.
Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.
Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.
901-0019/2025-520 Mobilna kamera
Datum: 06. 11. 2025
Urad: Urad za infrastrukturo
Svetniška skupina: SLS - Slovenska ljudska stranka
Svetnik: Jiří Volt
Vprašanja, pobude in pohvale
Pobuda oz. vprašanje za vzpostavitev mobilne kamere ob primerih, ko imamo v mestu kak rizičen dogodek.
Odgovor
Pravilnik o varstvu osebnih podatkov v Mestni občini Novo mesto št. 071-0001/2024-1 izrecno določa pogoje, pod katerimi je videonadzor na javnih površinah dopusten. Videonadzor se lahko izvaja le, kadar je to nujno potrebno zaradi obstoja resne in utemeljene nevarnosti za življenje, osebno svobodo, telo ali zdravje ljudi, varnost premoženja ali zaradi varovanja tajnih podatkov, pri čemer takšnega namena ni mogoče doseči z milejšimi sredstvi.
Odločitev o uvedbi videonadzora na posamezni lokaciji sprejme Občinski svet Mestne občine Novo mesto. Ta odločitev mora vsebovati zelo natančno opredeljene elemente, in sicer:
- navedbo in naslov javne površine ali odseka ceste,
- število kamer, njihovo usmerjenost in lokacijo namestitve,
- namen izvajanja videonadzora ter razloge in obrazložitev za uvedbo,
- upravljavca in obdelovalca osebnih podatkov,
- vrsto osebnih podatkov, ki se zbirajo in obdelujejo,
- čas izvajanja videonadzora in obdobje hrambe posnetkov.
Sprejeta odločitev se objavi v uradnem glasilu MONM (DUL).
Poleg tega je pred uvedbo kateregakoli videonadzornega sistema treba izvesti oceno učinka na varstvo osebnih podatkov in opraviti predhodno posvetovanje z Informacijskim pooblaščencem, saj gre za obdelavo, ki lahko pomembno vpliva na pravice posameznikov.
Ker se pri uporabi mobilne kamere vsi zgoraj navedeni elementi (lokacija, usmeritev, namen, obseg obdelave ipd.) spreminjajo od primera do primera, bi bilo treba za vsak posamezni dogodek ponovno opraviti celoten postopek – od priprave predloga odločitve, odločitve občinskega sveta, objave v uradnem glasilu, do izvedbe ocene učinka in posveta z Informacijskim pooblaščencem.
Zato takšna rešitev v praksi pomeni bistveno administrativno in časovno obremenitev ter je izvedljiva le v primeru dogodkov, za katere je možno postopek pravočasno izvesti skladno z zakonodajo.
Pripravila:
Emina Vrbetić
vodja Oddelka za promet in mobilnost
Franci Starbek
vodja Urada za infrastrukturo
dr. Jana Bolta Saje
direktorica občinske uprave
Nazaj na seznam















