vodilna slika

Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.

Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.

Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.

901-0014/2025-482 Kaj namerava storiti občina glede izboljšanja pretočnosti prometa?


Datum: 14. 07. 2025
Urad: Urad za infrastrukturo
Svetniška skupina: Socialni demokrati
Svetnik: Srečko Vovko

Vprašanja, pobude in pohvale

Glede na to, da je gradbeno dovoljenje za pričetek del na 3. razvojni osi ni bilo izdano, kaj namerava občina storiti glede izboljšanja pretočnosti prometa? Novo mesto nujno rabi vsaj en most na Brodu, ki bi izboljšal, pretočnost prometa. Izgradnja celotne obvoznice je oddaljena desetletja, je korektno od občine do občanov, ki stojijo v kolonah, da se ne loti izgradnje mostu v lastni režiji? Ne more biti za vse kriva država. Tukaj je potrebno izpostaviti tudi odgovornost do okolja in zdravja občanov, predvsem starejših, saj vsakodnevne stoječe kolone vozil izredno onesnažujejo zrak v Novem mestu, ki je v zadnjih letih tudi zaradi tega, postalo med najbolj onesnaženimi mesti v Sloveniji.

Odgovor

Mestna občina Novo mesto si že vrsto let aktivno prizadeva za izgradnjo cestne infrastrukture, ki bi bistveno izboljšala prometne razmere v mestu, pri čemer občinske projekte prenov in gradenj cest s površinami za pešce in kolesarje vestno uresničujemo. Med našimi zadnjimi projekti so tako prenova mestne vpadnice Seidlove ceste, ki se po zaključeni prvi fazi letos nadaljuje z drugo fazo do Ločenskega mostu, načrtujemo rekonstrukcijo še ene vpadnice - Ljubljanske ceste med železniško postajo in Šmihelskim mostom, urejali bomo tudi prometno obremenjeno Ragovsko in Jakčevo ulico. Nedavno smo podpisali pogodbo za izdelavo projektne dokumentacije za južno zbirno cesto v dolžini 3,8 km, ki bo povezala državno Šmihelsko cesto oziroma načrtovano novomeško zahodno obvoznico z Belokranjsko cesto ter razbremenila prometno omrežje na jugu Novega mesta. Svojih nalog se torej jasno zavedamo in jih izpolnjujemo, medtem ko odgovornosti za državne projekte ne moremo prevzeti. Pristojna in ključna za napredek izgradnje obvoznih cest, s čimer bi reševali predvsem problematiko medregionalnega prometa, ki dodatno obremenjuje lokalni promet v Novem mestu, je namreč država. Ta glede na ponovno odpravo gradbenega dovoljenja za gradnjo ključnega koridorja južnega dela tretje razvojne osi med vzhodnim novomeškim priključkom in Osredkom ni opravila svojega dela. Državni dolg do jugovzhodnega dela Slovenije se tako kopiči že vsaj od leta 2012, ko je bila trasa odseka umeščena v državni prostorski načrt in dejstvo, da se začetek gradnje še enkrat več odmika v nedoločljivo prihodnost, je nesprejemljivo. DARS mora kot investitor zato zagotoviti ustrezno pripravljeno dokumentacijo, ki bo prestala pritožbe, izvršna državna oblast pa ustrezni zakonski okvir za prednostno odločanje in preprečevanje nadaljnjih nerazumnih pritožbenih postopkov ter proaktivno nadaljevanje postopkov na ostalih odsekih južne trase tretje razvojne osi in zahodne novomeške obvoznice.

Na mestni občini bomo tudi v prihodnje odločno vztrajali in opominjali državo, da izpolni svoje obveznosti in zagotovi pogoje za nadaljevanje projektov izgradnje južnega kraka tretje razvojne osi in zahodne obvoznice z novima mostovoma čez reko Krko. Le s proaktivnostjo pristojnih institucij bo lahko prebivalcem Novega mesta ter širše regije Dolenjske in Bele krajine čimprej omogočena sodobna in varna prometna ureditev.

 

Pripravili:

Špela Bele Zatežić

vodja Oddelka za investicije

 

Franci Starbek

vodja Urada za infrastrukturo

 

Klemen Beličič

višji svetovalec za promet in mobilnost

 

 

                                                                                                                    dr. Jana Bolta Saje

                                                                                                             direktorica občinske uprave

Nazaj na seznam