Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.
Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.
Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.
901-0019/2025-539 Aktivnosti medobčinskega redarstva na področju javnega reda in mira
Datum: 06. 11. 2025
Urad: Skupna občinska uprava občin Dolenjske in Bele krajine
Svetniška skupina: Socialni demokrati
Svetnik: Srečko Vovko
Vprašanja, pobude in pohvale
Medobčinsko redarstvo nadzoruje izvajanje predpisov Mestne občine NM in državnih predpisov na področju javnega reda in mira. 1.Katere aktivnosti je izvedlo v letu 2023, 2024 in 2025? 2. Ali je izvajalo aktivnosti za povečanje varnosti občanov v letu 2023, 2024 in 2025? 3. Ali je aktivnosti izvajalo na javnih površinah pred vrtci, šolah, avtobusni postaji, lokalih, sprehajalnih stezah v letu 2023, 2024 in 2025? 4. Koliko kršitev je ugotovilo in kako je ukrepalo v letu 2023, 2024 in 2025?
Odgovor
Pristojnosti meedobčinskega redarstva na področju javnega reda in miru so:
1. ZJRM-1
- nedostojno vedenje (7. člen)
- beračenje na javnem kraju (9. člen)
- uporaba karbida ali drugih plinskih zmesi (1.odst. 11. člena)
- poškodovanje uradnega napisa, oznake ali odločbe (12. člen)
- pisanje po objektih (13. člen)
- vandalizem (16. člen)
- kampiranje (18. člen)
- uporaba živali (19. člen)
- neupoštevanje zakonitega ukrepa uradnih oseb (1. in 3.odst. 22. člena)
2. Odlok o javnih površinah Mestne občine Novo mesto
- gibanje živali brez ustreznega nadzora na javnih površinah in nepobiranje iztrebkov (17. člen)
- pitje in točenje alkoholnih pijač, razen na mestih v sklopu gostinskih objektov ali javnih prireditev, mladoletnim osebam in polnoletnim osebam, ki kažejo očitne znake opitosti od alkohola, ki so izraženi bodisi v splošnem videzu, vedenju, hoji, načinu govora in motnjah ravnotežja (16. alineja 1.odst. 21. člena).
Redarji so v obravnavanem obdobju v okviru svojih pristojnosti opravljali nadzor nad sprehajalnimi in rekreacijskimi površinami, površinami v bližini šol (zlasti šolskih igrišč), javnimi objekti, nad površinami avtobusne postaje ter na območju šolskih poti. Nadzor je bil izveden kot redna oblika dela, kot usmerjena aktivnost glede na zaznano problematiko ter preventivno z občasnimi obhodi. Nadzor je bil izveden tudi v okviru skupnih akcij s policijo, zlasti na območju avtobusne postaje v Novem mestu in v okolici šol (izpostavljamo Šolski center Novo mesto).
Nadzor nad sprehajalnimi in rekreacijskimi površinami je redarstvo izvajalo samostojno ali v okviru skupnih akcij s Policijsko postajo Novo mesto in ribiškimi čuvaji. Kršitve s področja javnega reda in miru v času nadzora praviloma niso bile ugotovljene, so pa bile zaznane kršitve določb ZCes-2 in ZPrCP. V letošnjem letu se srečujemo s porastom kršitev določb ZPrCP, ki jih izvršujejo mladoletne osebe. Pobude občanov glede nadzora nad omenjenimi površinami so bile v obravnavanem obdobju večinoma podane zaradi vodenja psov brez povodca in nepobiranja iztrebkov, v letošnjem letu pa predvsem zaradi prisotnosti motornega prometa na teh poteh.
Zaradi načrtovanja usmerjenega nadzora smo vsem šolam (osnovnim in srednjim) v letu 2025 posredovali dopis s prošnjo za povratne informacije glede pojava kršitev javnega reda in miru na njihovem območju. Na podlagi pridobljenih informacij smo izvajali občasne preventivne obhode s ciljem preprečevanja tovrstnih pojavov. V času nadzora smo ugotovili en prekršek zaradi pitja alkoholnih pijač na javni površini (16. točka prvega odstavka 21. člena Odloka o javnih površinah Mestne občine Novo mesto). Občasno je bil nadzor na teh območjih izveden tudi v sodelovanju s PP Novo mesto.
V poletnih mesecih smo izvajali redni nadzor nad kampiranjem ob reki Krki. V obdobju 2023–2025 so bili izrečeni trije ukrepi zaradi nedovoljenega kampiranja (prvi odstavek 18. člena ZJRM-1). Največ prekrškov je bilo sicer ugotovljenih s področja mirujočega prometa ter nepravilnega ravnanja s komunalnimi odpadki; v takšnih primerih je bil izveden odstop pristojnim inšpekcijskim službam.
Medobčinsko redarstvo je v letu 2025 obravnavalo tudi prekršek zaradi vsiljivega beračenja (prvi odstavek 19. člena ZJRM-1). Veliko prijav v zvezi z vsiljivim beračenjem je bilo v tem letu podanih tudi s strani obiskovalcev Splošne bolnišnice Novo mesto. Težava pri nadzoru je, da ob prihodu redarjev na kraj, kršitelji praviloma niso več prisotni.
Redarstvo je na javni površini ene izmed srednjih šol ugotovilo tudi prisotnost preprodaje prepovedanih drog mladoletnim osebam. Ugotovitve so bile nemudoma posredovane PP Novo mesto.
V letošnjem letu so bile izrečene tudi tri sankcije zaradi nedostojnega vedenja do uradne osebe (drugi odstavek 7. člena ZJRM-1).
Vsako leto v decembru redarstvo skupaj s policijo izvaja nadzor nad uporabo pirotehničnih sredstev, zlasti v bližini avtobusne postaje ter na območju Šolskega centra Novo mesto. V času nadzora v obravnavanem obdobju ni bilo ugotovljene uporabe karbida ali drugih plinskih zmesi za pokanje (prvi odstavek 11. člena ZJRM-1).
Pristojnosti redarstva na področju javnega reda in miru so navedene v prvem delu odgovora. Redar lahko neposredno ukrepa le ob osebni zaznavi kršitve, kar je v praksi redko. Občasni nadzori in prisotnost redarjev pa pozitivno vplivajo na občutek varnosti občanov in zmanjšujejo ponavljanje kršitev.
Vse pobude občanov in zaznana problematika se obravnavajo resno. O pomembnejših ugotovitvah in kršitvah, ki presegajo pristojnosti redarstva, se sproti obvešča policijo, s čimer se zagotavlja celovit pristop k varnosti občanov.
Pripravila:
Brigita Železnik
vodja organa – direktorica skupne uprave
dr. Jana Bolta Saje
direktorica občinske uprave
Nazaj na seznam















