vodilna slika

Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.

Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.

Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.

901-0010/2025-433 Predlog spremembe Odloka o ureditvi cestnega prometa v mestnem jedru Novega mesta


Datum: 05. 06. 2025
Urad: Skupna občinska uprava občin Dolenjske in Bele krajine
Svetniška skupina: Samostojni svetniki
Svetnik: Silvo Mesojedec

Vprašanja, pobude in pohvale

Pobuda za spremembo Odloka o ureditvi cestnega prometa na Glavnem trgu, s čimer bi omogočili tekoči promet čez Glavni trg ob delavnikih. S celovitim programom oživitve mestnega jedra bi vrnili družabno življenje v njem, čemur bi moral biti namenjen Glavni trg.                                                                 

 

Odgovor

Kot smo svetniku že pojasnili v odgovoru na vsebinsko podobno vprašanje, podano na 21. seji občinskega sveta, smo na Mestni občini Novo mesto pri prenovi mestnega jedra sledili tako stališčem nosilcev urejanja prostora kot rezultatom široke javne razprave ter na ta način pristopili k funkcionalni prenovi javnih površin v mestnem jedru z ureditvijo urbane opreme, ukinitvi tranzitnega motornega prometa v centru mesta, povečanju števila kolesarjev in pešcev ter večji prometni varnosti za šibkejše udeležence v prometu, kar pomeni, da bi s ponovno uveljavitvijo motornega prometa v celoti nasprotovali osnovni nameri ustvarjanja prometno varnega javnega prostora. Zaradi ponovljenega vprašanja za boljše razumevanje občinskega svetnika in javnosti v nadaljevanju podajamo podrobnejše informacije o prednostih prvin prenovljenega Glavnega trga brez motornega prometa.

Glede na več mandatov trajajoče pobude občanov za realizacijo projekta prenove mestnega jedra, smo se na Mestni občini Novo mesto leta 2014 nanje odzvali in po vseh strokovnih postopkih, upoštevajoč širok spekter interesov, pogledov in dejstev, s polno odgovornostjo do vseh občanov, odločili za končno rešitev prenove, ki je trajala od leta 2017 do 2019, z naslednjimi cilji:

  • zamenjava dotrajane infrastrukture z izvedbo moderne rešitve izgradnje infrastrukturnega kolektorja na Glavnem trgu in zagotovitev nemotenega izvajanja javne službe za stanovalce in uporabnike mestnega jedra;
  • prenova in polepšanje izgleda mestnega jedra,
  • v skladu s pobudami občanov ter celostno prometno strategijo, vezano na izboljšanje pogojev za trajnostno mobilnost, umiriti promet v mestnem jedru s poudarkom na izboljšavi pogojev uporabe prometnih površin za kolesarje in pešce;
  • izkoristiti ponujena sofinancerska sredstva, ki so bila na voljo v okviru celostnih teritorialnih naložb za razvoj mestnih jeder, saj bi se v nasprotnem primeru prenova mestnega jedra zamaknila v nedoločljivo obdobje.

Pri ureditvi območja so bili upoštevani cilji zagotavljanja trajnostne mobilnosti, izboljšanja mobilnosti in dostopnosti za šibkejše kategorije udeležencev, izboljšanja prometne varnosti in varovanja okolja ter zmanjšanja okoljske obremenitve. Z analizo alternative »0«, ki predvideva, da na prometnem področju na Glavnem trgu ne bi storili nič, razen da bi ohranjali (vzdrževali) obstoječe stanje in dokončali tekoče naložbe, se je pokazala naslednja problematika:

  • promet z osebnimi vozili bi še naraščal,
  • na cestah, ki tangirajo omenjeno območje, bi nastajali zastoji,
  • pomanjkanje parkirišč,
  • onesnaženost zraka,
  • poslabšanje kakovosti življenja zaradi eksternih stroškov prometa.

 

Zaradi zgornjih dejavnikov je bila torej nujno potrebna sprememba. Le ta je bila določena po sestavi prometnega modela, ki je bil določen posebej za Slovenijo in vključuje vsa bistvena prometna sredstva in infrastrukturo, s podmodeli za izračun onesnaženja zraka, oddajanja hrupa in prometnih nesreč. Območje Glavnega trga je tako urejeno z vidika prostorske politike, da bi čim bolj zmanjšali neugodne vplive cestnega motornega prometa na prostorski razvoj in okolje, obenem se poudarja razvoj vseh oblik nemotoriziranega prometa (kolesarski in peš promet), pri čemer je dostopnost ožjega mestnega središča še vedno dobra, potreben pa je čas za spremembo navad prebivalcev v tem območju in tistih, ki se vanj vračajo tudi v popoldanskem in večernem času, kar je povezano z zagotavljanjem vsebin. Slednje uspešno zagotavljamo z močno prireditveno dejavnostjo (letos je bilo na Glavnem trgu izvedenih že več kot 150 dogodkov), center mesta smo kljub slovenskim trendom preoblikovali v visoko zaželeno destinacijo za bivanje, povečala se je tudi gostinska ponudba. Cilj še večje oživitve mestnega jedra želimo doseči z učinkovitimi ukrepi, eden od teh je, da smo v ta namen marca 2025 ustanovili delovno skupino, ki je usmerjena v aktivno naslavljanje problematike oživljanja mestnega jedra in bo na oktobrski občinski seji poročala o svojih aktivnostih.

 

Pripravili:

Jure Duh,

višji svetovalec za promet

 

Saša Sršen,                                                                 

višja svetovalka za odnose z javnostmi                                       

                                                                                                                                                                                                       

Monika Gabrič Simon,
Vodja Kabineta župana 

                                                                      

Nazaj na seznam